tisdag 28 april 2015

Har man inga känslor...

...om man inte kan använda emojis? Eller ännu värre, vanliga smileys?

Jag använder punkt, komma, kolon och sånt därnt. Allt annat är så fruktansvärt onaturligt för mig, så när jag känner att "här hade en normal människa infogat nån typ av smiley" får jag lite hjärtklappning. Med smartphones finns ju alla gubbar och ikoner ett knapptryck bort. Men vänta nu... Vilken gubbe ska man infoga? Vad är meningen ska passa? Jag måste typ ha nån sorts lexikon över emojis. Det känns som att allt för mycket kan gå fel för mig. 

Nä. Jag håller mig till klassiska :)
Det kan inte gå fel. Mest gångbara är punkt. Punkt efter allt. Jag läste att folk som sätter punkt i slutet av sms upplevs som arga. Det är jag inte. Jag är bara socialt handikappad. Dessutom känns det inte riktigt bra att avsluta saker med "kram", vilket verkar vara så man ska bete sig. Vissa utvalda går det bra till. Men inte många. 

Nä. Kort och koncist. "Vi hörs" kan jag kosta på mig. Eller punkt. 

Nu tänker mamma - "vad är emojis?"

Inga kommentarer: