torsdag 20 november 2014

Mitt töntigaste moment...

...måste vara det som hände häromdagen. 

Jag har ju som börjat fastna lite i det här med smink och borstar och i allmänhet produkter för fejset. Mest för att förfylla min livsdröm - att få ett normalfärgat ansikte. Inte konstant rött och ojämnt. Så jag har börjat tycka det är kul med smink. Och helt ärligt, jag är inte helt värdelös på det numera. En väldigt viktig del i min värld är bra borstar. För att namedroppa, MAC, Sigma och Real Techniques har dom bästa. MAC och Sigma är svindyra, så dom är inget som jag bara tvärköper. Däremot Real Techniques. Dom gillar jag. Syntetborstar, fina hår, jättemjuka, tappar inget hår och är inte svindyra. Jag har börjat inse att jag behöver mycket borstar. RT borstar finns inte i affär. Dom måste man beställa och det känns så påtagligt att man köper massa saker när man ska betala frakt och tjaffs också. Men så läste jag för ett tag sen att dom börjat sälja dessa Heliga Graal-borstar på H&M, av alla ställen. Men det var i Stockholm det. Och efter det har jag titt som tätt under en längre tid sprungit på H&M i förhoppningen att dom skulle börjat med det här också. Men har aldrig stött på borstarna. Tills i förrgår. Då hände det. 

Jag behövde torrschampo och skulle betala. Stod i kö bakom tant som skulle ha femhundra grejjer, och lyckas sen kläcka ut sig: "Men jag vill ha det på olika kvitton". Kassatjejen dog inombords. Det såg jag. "Jaha, det skulle ju varit ganska bra om jag fått veta INNAN jag slagit in allt. Nu får jag börja om. Men JAJA. Det går bra". Sedan hamrade hon rentav på kassaapparaten. Men jag förstår henne. Drygast är dom som kommer på efteråt att "ja just det, jag är student också". 
Men tillslut skulle jag betala mitt torrschampo. Och där såg jag dom. Sminkborstarna. På ett ställ bakom kassan. Såklart dom kan inte ha dom ute på golvet. Guldkorn och småtjejer blir snatteri, antagligen. Så jag såg dom och det var liksom som att världen runtom mig blev tyst och mörk, och allt som var upplyst var borststället. Herregud! Och dom hade till och med den borsten som jag velat ha hela tiden. Expert face brush. Jag var så lycklig. Och tänkte på borsten i min påse hela eftermiddagen. Astaggad. Visst är det töntigt? Det kan nog inte bli töntigare. En sminkborste, liksom. Inte ens dyr, och inte omöjlig att få tag på annars. Det hade väl mest blivit en fix idé bara. Att hitta just den på H&M. Och det är ju pinsamt att jag blev så lycklig och hispig av det hela. Där är mitt mest töntiga moment, onekligen. 

Men alltså, jag kan rekomendera den för att lägga foundation/BB cream med. Jag skriver det här, så kan ni googla:

Real Techniques Expert face brush. 

Så kanske någon förstår min lycka. Men det är ju tveksamt. 

Inga kommentarer: