tisdag 25 november 2014

Man vet aldrig...

...hur ens kväll kommer se ut nu för tiden. Igår kväll/natt somnade bebis vid 02.30, cirkus. Ikväll somnade hon vid 18-snåret och verkar sova på bra. Konstigt det där. 

För övrigt har jag börjat bli skröplig. Inte nog med att jag blev helt förfärad över hur gammal jag ser ut häromdan, jag har även småont överallt tycker jag. Tandhalsarna har jag borstat fram duktigt så där har jag konstant ilningar. 
Höger axel, typ upp mot nacke, har jag värk i. Jag skyller på mina senaste månaders "luta-på-armbågen-i-sängen-för-att-hålla-tutten-på-plats-på-hon-i-sängen-bredvid"-strapatser. Nej, jag tänker inte ha henne mellan oss i sängen. Ante rullar över och mosar henne, for sure. Och nej, jag tänker inte ha henne balanserandes på min ytterkant. Ante rullar över och mosar mig, for sure. 
Av samma anledning, antar jag, har jag även ont i ländryggen. Kan även bero på att jag bär mycket och i allmänhet har dålig hållning. Borde träna ryggen. 
Fortfarande ont av foglossning då och då. Känner även av min gamla bäckenskada mer. 
Efter förlossningen har jag, av okänd anledning, blivit så öm kring ärret efter galloperationen. Eller det är väl både på insidan och utsidan egentligen... Något med magkrympning har det ju att göra. 

Mitt största bekymmer är dock att jag har så ont i tånaglarna. Eller ont och ont. Mest öm. I alla tår. I vänstra stortån har jag dock ont. Det liksom pulserar. Mest längst in, där nageln växer ut. Det är inte nageltrång och det är inte nagelsvamp. Vad är det då? Det skumma är att inget syns med blotta ögat. Kan det bero på dåliga/gamla skor? Är det så enkelt? 

Herregud, jag borde in på service. Liksom inga stora problem, bara lite underhållsarbete. Typ som oljebyte. 

Inga kommentarer: