onsdag 26 november 2014

Det där programmet "Sveriges städmästare"...

...vad är det för nåt? Kanske det mest meningslösa programmet. När programledartanterna hade det där andra städprogrammet var det lite kul. Men alltså, att tävla i fläckborttagning... "Man kan ju INTE använda ÄTTIKA på den fläcken!" Nej, hujedamej. Inte ättika. Inte när det är tävling. Sen när nån åker ut vet dom liksom inte vad dom ska säga. I Idol eller Mästerkocken eller nåt säger alla utslagna typ "Det här är inte det sista ni ser av mig. Jag tänker fortsätta sjunga/laga mat. Ni kommer få se mer av mig". Typ. När dom åker ur städprogrammet, då ba "Äeehh, det var ju tråkigt..."  Men vad ska dom säga? "Det var tråkigt, men jag kommer fortsätta städa"? Och jag liksom "Ja, det hoppas jag. Städa skiten ut svenska folket du. Vi väntar på att du ska ge ut en städbok, som kan stå på reahyllorna". 

Det är ju det man gör när man vinner nåt program på teve. Man får ge ut en bok. Okej, Idol-människan får väl fundera på vad för sorts musik hen skulle ha på en skiva om hen fick ge ut nån. Inte ens en såndär snabbproducerad skiva med musik som vem som helst skulle kunna sjunga. Det känns som att det männsikorna vinner i teve börjar bli lite luddiga. När jag var liten var högsta vinsten i Vem vill bli miljonär 15 miljoner. Vinnaren i Top Model fick typ miljonkontrakt. Lite värt ansträngningen, liksom. 
Pratar vi priser som gemene man kan vinna, känns det väl som att priserna har blivit mer vettiga i Bingolotto. Dom vet vad folk vill ha. Kontantvinster, bilar och solresor. Förr var det kattmat, Hästen och ny lott/t-shirt. 

Bingolotto is the shit. 

Inga kommentarer: