tisdag 29 januari 2013

Okej, det är det här jag fördriver tiden med...

 
...nagelmåleri. "Nailart" kallar dom det för på YouTube. Det är liksom lite hantverk i sig, det här med att kladda färg runt hela fingrarna. Jag gillar det här med diagonalt. Det behöver inte vara så perfekt, liksom. Det här med att sudda ut färger ju längre upp på nageln man kommer är också trevligt. "Ombre" kallar dom det för. Jag tipsar alla om en megasmal pensel, så man kan göra riktigt tunna linjer. Och en "dotting tool" för prickar. Och ett ögonskugge-verktyg för "ombre" grejjen. Och att testa Glitter dust. Det blir inte så glittrigt, men på håll ser det nästan ut som sammet. Alltså, det är nog att testa olika tekniker som är det roliga. Inte att det ser så himla fagert ut.
"Jaha, nu har du gjort nått nytt igen". Så brukar gubben säga med en tom blick när jag är hypernöjd över vissa nya grejjer. Jaja, det är kul.
 
 
Jag har verkligen ingen aning om vad allt jag svamlar om kallas på svenska.
Och jag får väl be om ursäkt för suddiga mobilbilder. Ids int dra fram bamsekamera och sladdar och allt som krävs för fina bilder. Som en parentes har HTC jättedålig kamera. I alla fall min. Jättedålig.

Inga kommentarer: