fredag 18 januari 2013

Jag fick en Europe skiva av gubben...

...i present idag. Jag lyssnade och det kom över mig hur bra det lät. Och kom att tänka på mitt samtal med min broder häromnyss, angående radiostationer. Jag uttryckte mitt missnöje över att Rockklassiker hade lagt ner verksamheten här uppe, och han uttryckte sitt illamående över den radiokanalen. Eftersom det bara spelas såndär musik man blir fysiskt illamående över, och det är så "trashigt". Självklart blev jag helt förnärmad av det, och fattade inte alls varför det var så dåligt. Jag menar, Europe och Poison och Mötley Crüe och dom där. Det är ju helt fantastiskt ju! Men sen slog det mig att det är "trashigt" och jag är nog trash.

Jag har vidrört det här ämnet tidigare, och nu är jag nog rätt säker på att jag är trash. Jag bor i en by utanför stan, där jag avlar barn, har katter rännande överallt och folk här är balla och höjer volymen när Metallica hörs i lurarna. Handlar i mjukisbyxorna som är uttöjda vid knäna för dom aldrig tvättas, och har gamla gympadojjor som ser ut som gamla slalompjäxor, men som ändå känns rätt bra att glida runt i. Raggsockarna får ju plats i dom gulnande, lite stora skorna som aldrig har haft snörena knutna. Börjar dom läcka kan man alltid trä en fryspåse över foten innan man stoppar ner foten i dom. Det är nog så. Jag är trash.

Cherokee!!

För övrigt, sovpuckar - det är smart. Så heter det. Sovpuckar. Som man pallar upp huvudänden av barnsängen med. Där bröt jag min trashtrend, hoppade över det där med att palla upp sängen med böcker och köpte the real deal istället. Ungen här är dyngsjuk. Så pass att vi varit på vårdcentralen och inhalerat luftrörsvidgande. Ej angenäm upplevelse för alla ínblandade. Tre personer för att brotta ner en ettåring. Men efteråt hostade hon som aldrig förr och kanske blev hon lite bättre. Sen sovpuckar på det. Hon sover som ett litet barn. Ja, alltså... Man brukar ju säga så...

Inga kommentarer: