onsdag 18 juli 2012

När vi knöt hymens band...

...såg vi ut ungefär så här. Ungen var på sitt värsta humör. Och fick ris kastat i huvve. Så antagligen dog några duvor en plågsam svällande-ris-i-magen-död...
 ...och så här såg blomsterkvasten ut, som jag promt skulle ha. Nu hänger den på tork uppitaket här hemma. Klistrig var den också, av den där blomstertejpen dom tejpar runt stjälkarna. Är det för att annars är det många som tappar blommorna, kanske?
Hemmavid skulle vi äta mat med dom närmast sörjande, som pappa skulle sagt. Så min käre svärfar högg ner halva björkskogen och vi fixade en berså. Och blåste ballonger gjorde lillsvågern.
Han har en fin släkt, den där karln jag gifte mig med...
...som knåpat ihop ett sånghäfte. Med alldeles speciell text...
...som vissa inte tyckte var så kul, utan lekte hellre med spadar...
...och räcka ut tungan. Okej, den här bilden är några dagar gammal. Men den var ju söt.

Sen spelade vi fotbollscrocket aka croccer. Om Tomas Ravelli själv får välja. Jag kom sist. Omkörd av min bror, åklagaren. Som har Sveriges, i särklass, värsta bollsinne. Aldrig har det svenska folket haft nöje att skåda något värre. Sist kom jag. Jag skyller på mina fötter som inte hade skor på sig.
Dock har ovan nämde åklagare puttrat hundra timmar i traktor för att överlämna sin fina bröllopsgåva: Ett fräsigt fint lass med torraste björkveden. Så idag har det staplats ved. Inte rest på honeymoon till Bahamas för att simma med delfiner och äta kokosnötter. Dessutom tror jag att jag har en inflammerad tand. Corsodyl?

Vad gäller mina päron, som faktiskt också var där fast jag inte nämner dom alls, så höll min ömme fader ett fint tal till oss. Och min ömme moder kom med alla världens presenter från alla håll och kanter. Dessutom fick vi nästa semester klart och betalt. Najs.

Nu ropar min käre make att JAG MÅSTE SLUTA BLOGGA. Så.. ja...
Hymens band? Hymen? Mödom? Mödomshinna?

3 kommentarer:

Familjen Hägglund sa...

Men så fantastiskt härligt! Stort grattis familjen Andersson! Att gifta sig är nåt av det bästa beslutet ni kan ta!
Anser ändå att vi måste fira, ett äktenskap ska inte gå obemärkt förbi. Och så vill vi gärna komma och hälsa på er.
Vi får höras om lämpligt tillfälle.
Stor kram och jättegrattis!

Evelina sa...

Ja, fira får man väl göra lite lagom. Det var ju mest bröllop/bröllopsfest som vi inte riktigt ville ha.
Men ett stort ja till att ni kommer hit och hälsar på! Vi gör aldrig nåt intressant ändå :)
Vi hörs om det!
Och tack för gratulationen :)

Unknown sa...

Grattis till giftemålet.