måndag 27 februari 2012

Det där med Ikea...

...och deras 2500 parkeringar, som det skrivs om med hjärtat i halsgropen... Det är väl inte så farligt? "Trots nya lokalbusslinjer och cykelavstånd". Eftersom att när jag drar till Ikea brukar jag tänka, "Nä, jag tar nog cykeln. Bokhyllan Billy gör sig bra på pakethållaren". Vad tror dom? Det är väl självklart att det behövs groteska mängder bilplatser. Möbeljätten, skrivs det om. Möbel. Men ja, en garderob på lokalbussen in till Vasaplan, sen bär jag den till Busstation och hoppar på bussen hem hit då, som går en gång per dygn. Solklart. Jaja... Jag tar bilen...

För övrigt, som del två i undanflykter för att slippa gymmet, kan man skaffa skorsten som måste sotas. Helst mitt i vintern, så man måste uppå taket för att gräva fram trappstegspinnarna till Farbror Sotare. Och stå som en hyena på halvhuk och spänna hela kroppen järnet bara för man inte vill ramla ner från taket mot en säker död. Eller ja... snö fulla nacken i alla fall. Om man gör det, då har man träningsvärk dagen efter.
Pain is weakness leaving the body.

Inga kommentarer: