torsdag 29 september 2011

Om jag vore genforskare...

... så skulle jag genast gräva fram den gen som finns hos det manliga släktet som gör det fysiskt omöjligt för dessa individer att stänga skåpluckor och lådor i hemmet. Jag är en av de o så många som anser att besittandet av nämnda gen bör betraktas som en sjukdom. Sen kan man fundera på om man kanske istället för att lobotomera alla levande varelser som redan lider av den här hemska åkomman, istället kanske skulle kunna uppfinna någon slags medicin som hjälper de drabbade att förstå att man bör stänga skåp och lådor när man rotat färdigt i dom. Annars kan detta i värsta fall troligtvis eskalera till något slags socialt handikapp, eftersom konflikter lätt kan skapas kring detta.

Sen, när jag ändå skulle hålla på och gräva i gener, skulle jag kanske gräva fram den genen hos det motsatta könet som gör att hon alltid, alltid slår i skallen/benet/armen i öppnade skåpluckor/lådor.

Det skulle jag göra om jag var genforskare.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Word!!! Do it. Jag fattar det inte heller

Familjen Hägglund sa...

Heja!!! Det låter du ska byta bana i ditt yrkesverksamma liv! ;) jag stöttar dig. Eller kanske du kan ha det som bisyssla?
Kram

Unknown sa...

ja hon är lite lik...men då är de ju släkt också ;) blir roligt att se när de är lite större om de kommer att va lite lika. om de tar från samma sida på släktträdet. =) för olivia är ju mer lik mig så =)