söndag 18 juli 2010

Det är ju ingen nyhet...

... att jag har en helt sanslös fobi för att som klassas som insekter. Vanliga flugor kan jag ta, men allt annat går bort. Så nu lever jag i skräck varje gång ytterdörren står öppen, ty utanför porten lurar tusentals gräshoppor. Och kombinera det med en liten kisse som inte kan jaga fåglar, utan tycker det är jättekul med stora vidriga gräshoppor, och man har skapat min mardröm.
Och katten tycker det är viktigt att ta in gräshoppan innan den dör, och sedan leka med den samtidigt som den vrider sig i plågor medan den förlorar ben efter ben. I helgen har hon väl dragit in typ tio stycken. Den sista försökte hon dränka i vattenskålen. Asvidrigt. Så jag började skrika och hoppa runt och sprang sen in i ett annat rum.
Då tar gubben fram en kniv och delar upp gräshoppan i bitar, för "hon måste ju lära sig att äta upp dom också och det är enklare om jag delar den först".

Kan det bli värre?

Inga kommentarer: