måndag 12 oktober 2015

Jag tänkte att dom skulle leva i symbios...

...pippifåglarna och Bosse. Ehm. Eller så tänkte jag mest att det skulle vara trevligt att titta på fåglar genom köksfönstret, när jag köpte prima fågelmatare och solrosfrön på Ica Hissjö. Inte att framkalla fågelmassaker.

Sen kom jag hem, skulle montera och hittade endast en avbruten kort pinne (läs: avliden kratta) som passade ändamålet. Den kör vi på, tänkte jag. Bara det att katten typ nådde med tassarna upp i maten/eventuella fåglar som inte noterat dödsfaran på marken. Så jag skaffade en längre pinne. Nu når han inte upp. Nu vaktar han. Eller så surar han. Pippifåglarna kan i alla fall äta i fred. Kanske får nån liten en hjärtsnörp när katten börjar röra sig. Men ingen sätter livet till.

Nu ska jag ha den där hela vintern. Undrar hur länge jag måste rensa fågelbajs och frörester till våren. Jag kanske borde flytta den...

Inga kommentarer: