tisdag 7 juli 2015

Jag är så fascinerad...

...över den här bäbisen jag har. Att hon äter som en liten gris. Så här ser det ut:

05.30-snåret: Liten vällingskvätt, mest för att hon ska somna om, men även tillfälle att få i henne dagliga dosen Movicol.

8-snåret: Gröt.

9-10-snåret: Lite frukt, fil eller annat som nån liks redan äter.

11-snåret: Lunch. Det mesta går ner. Makaroner, pannkaka, korvstroganoff. Eller barnmatsburk.

13.30-snåret: Gröt. Kanske nåt smörgåsrån med smörlagret eller sånt nån timme senare.

16-snåret: Middag.

17.30-snåret: Ännu mer gröt. Hon gillar gröt.

Vid sänggående: Vällingflaska.

21.30-snåret: Vällingflaska.

Jag tycker typ det är mycket.  Eller kanske ofta. Vid måltider är det som att hon inte äter supermängder. Hon äter till hon inte vill ha mer liksom. Gröt, däremot, kan hon äta hur mycket som helst av. Jag är fascinerad. Kanske hon skulle behöva en åldersklass högre på gröt/välling. Så hon blir mätt och belåten. Men man vill ju inte skrämma magen på na.

Jag ser henne som ett matvrak. Eller så är hon helt normal, bara det att jag jämför med den äldre. Hon som är magrare än allt. Kan vara så.

Ändå är bäbis mindre än medelmåttan i hennes ålder. Fast hon äter.

Fascinerad.

Inga kommentarer: