lördag 25 juli 2015

Här är mitt nästa verk...

...världskartan alltså.  Jag har haft en tanke på att ha en fet världskarta på väggen. Inte en sån som fanns i skolan, en sån färgglad. Det skulle inte passa här. Så då googlar man. Och beställer hem en 150×100 cm stor plansch från nån passande webshop för typ 90 kronor. Men man vill ju egentligen ha den inramad, som en tavla. Om det hade varit en möjlighet att ens överhuvudtaget rama in en sån stor tavla, så hade inte mina gipsväggar burit den. Föreställ er den tyngden, liksom. Så då åker man till ett byggvaruhus och köper smyglist, kapar hörnen i 45 grader, betsar dom i passande kulör (i vårt fall skulle det rent skära sig med ljus ram, så jag tog brunsvart a la 80-tal) och spikar upp runt kanterna. Jag är bra händig ibland. Sen gillar jag tanken på en mastodonttavla för typ 170 kronor...

Inga kommentarer: