lördag 10 januari 2015

När stora barnet sover borta...

...så är det underligt. Jag rannsakar hela mitt föräldraskap. När man bara hade ett barn, vad gjorde man då? Okej, klart man har saker att göra. Men när man bara hade ett spädbarn, vad gjorde man då? Det är världens enklaste publik. Sätt bäbis med en spegel medans man själv äter och hon är hyperglad. Sedan, medan man dricker kvällskaffe, har man bäbis i knä och tjollrar och säger "Tittut!" och allmänt är kärleksfull. Mycket mer än så och mat och sömn behövs ju inte när dom är små. Varför insåg jag inte det fina när den stora var bäbis? Varför var jag inte lika ostressad som nu? Ja, det är väl så det brukar vara. Men ändå. Jag var dålig mamma för 3-3,5 år sedan. Hetsig. Förstagångsmamma. 

Det ska vara mitt stående tips till blivande förstagångspäron; 
"Lugn!!!"

Inga kommentarer: