torsdag 22 januari 2015

Det som är lite gulligt...

...när det kommer till Storasyster är ju hennes starka modersinstinkter för sina dockor. 

Hon är ju lite tjorvig vid läggning. Dock har det blivit bättre, nu är det mer "gå härifrån nu mamma". Så vi säger godnatt, sen får hon tjollra på lite bäst hon vill tills hon somnar. Sen tittar jag in och lägger henne tillrätta. Som sig bör. 
Ikväll tittade jag in. Där låg hon inknöcklat i ett hörn av sin säng, utan täcke och kudde. På hennes kudde låg tre dockor, noggrant uppradade och omstoppade med täcket. Och jag ba "naaaaawwwh!". Jag tolkar det som en göra-som-mamma-gör-med-lillsyrran-grej. Det är ofta så. "Dockan ska försöka sova. Shhh nu, mamma". 

Men hon kan ju kanske lyxa nån gång med kudde och täcke. Så jag bäddade ner dockorna i en filt på golvet istället. Man vet aldrig om hon blir upprörd över att jag väckt dockorna annars. 

Inga kommentarer: