söndag 26 september 2010

Häromkvällen...

... inmundigades en köttmiddag hos min käre gubbes päron. De är en harmonisk skara, de som bor där. Och han fadern, han är en mycket finurlig man. Han kan helt apropå ingenting komma fram till något djupsinnat, som man inte riktigt trodde när han började sin historia. Finurlig.

Nu väntar rabatten. Min alldeles egna mamma/trädgårdsmästre har kastat in handduken när det kommer till min rabatt, skulle jag tro. Med axelblödningar och älgar och allt. Dock drar man sig väldigt för att göra nåt åt den där rabbisen. Jag måste ju gå innevägen via källarn för att regla upp garasscchdörrn innifrån så jag kommer ut med hink och spade.

Så nu tänkte jag skjuta upp allt ytterligare genom att dammtorka skrivbordet (med Icas oparfymerade babyservetter som är bästa universalgrejjen i Sverige just nu) som det är kådaschlörj på på utsidan även fast vi kvistlackade som självaste Johnnie&Mattias innan vi målade rackarn.

Men vad är väl en bal på slottet?

Inga kommentarer: