torsdag 11 mars 2010

Det börjar bli creepy alltså...

... det här med gubbens stulna identitet. Det började halvnormalt i alla fall, med folk som ringde och ville köpa diverse prylar som "Magnus Andersson" hade lagt ut.

"Hej, jag vill köpa kameran på Blocket."
"Jag har inte lagt ut nån annons."
"Men är det inte Magnus Andreas Andersson, med personnummer blablabla och adress blabla och telefonnummer bla?"
"Ehhh... Jo"

Efter ett par dagar av telefonterror av folk som ville köpa kameran/mobilen som tydligen vi hade till salu polisanmälde jag ärendet.
Och allt blev lugnt och allt var frid och fröjd. Tills ikväll. Vi är på väg mot affärn när MIN telefon ringer. Och någon söker Magnus Andersson och vill köpa nån mobiltelefon.

What!? Någon har alltså tagit reda på att vi bor tillsammans och lagt ut nån ny annons på Blocket, i hans namn med mitt tellenummer.

Är det någon vi känner, eller? Sluta upp med det nu, silvousplait.

Inga kommentarer: