torsdag 5 juli 2018

Sedan jag startade bloggen..

...har det gått tio år. Tänk vad lite jag åstadkommit på dom tio åren. Man skulle kunna gjort mycket. Eller så har jag åstadkommit mycket. Ja, i alla fall på ett rent personligt plan. Gift mig och flyttat till by och skaffat oändligt antal katter och avlat fram barn och sånt. Men ingen större ansträngning för att rädda världshaven eller något sånt. Däremot är jag bra på att källsortera. Jag försöker konsumera mindre kött och städar med så lite kemikalier som möjligt. Dessutom brukar jag vägstäda ibland. Måste hålla det fint på vår "gata". Rödånäs. Trea i Sveriges bästa gata 2017. Det ska vi leva länge på.


Så här ser dom ut nu. Barnen som inte längre är 1 respektive 4 år, som min beskrivning tror. 4 respektive 7 år är mer korrekt. Och nä, det är inte smink, utan en finurlig app. Uppenbarligen. Eller inte uppenbarligen, om man heter Ante och inte är så insatt.

Nu ska jag stänga ytterdörren, som stått på vid gavel i hopp om lägre inomhustemperatur. Det funkade helt ok. Men som så mycket annat i livet har det ett pris, ty bönderna här i byn vill att grödorna ska växa och gödslar frikostigt. Så mina sängkläder lär dofta... naturligt i natt.

Som man säger - je ska haane bra!

Inga kommentarer: