fredag 15 augusti 2014

Såhär när dagis dragit igång igen...

...får jag huvudbry; vad gjorde jag för frisyrer på mitt barn tidigare? Jag vet att det är ett oerhört stort problem, i klass med ebolautbrott och kapade flygplan, så det känns som att jag måste reda ut det här. Alltså, håret måste ju bort från fejjan. Varken jag eller hon vill klippa av allt hår. En uppsättning, modell enklare, som håller en dag utan att personlig håruppsättare behövs under dagen. Inga spännen som flyger hit och dit. Inga cornrows varje morgon som tar hundra år. Enkel hästsvans glider ur efter ett tag.  Får man sprajja håret på ett barn? Typ så allt sitter? Jag gjorde det nyss. Inbakad fläta och hårspray. Får se hur det  håller. Annars kör vi klassikern - sätta upp överhåret högt på huvudet för att sedan sammanfoga med resterande hår i en låg svans. Det är tråkigt i längden. Ni hör ju vidden av mina problem. 

Knappt så att Google hjälper...

Inga kommentarer: