onsdag 15 juni 2011

På fullaste allvar...

... vad är det med den där krövla BB-väskan man ska packa? Själv har man ju fått för sig att det är någon liten miniväska med typ en body till ungen man ska ha med. Men sen tillkommer det fler och fler grejjer som folk säger man bör ha med.

Nu har jag packat. Och det kan omöjligen krävas så mycket saker för att föda fram en arvinge. På fullaste allvar. Jag får panik ju. Det är ingen liten miniväska inte. Det är snarare en trunk med grejjer ju. Herregud. Okej, jag listar;

- Två tröjor, en byxa till mamma.
- En t-shirt till pappa.
- En socka och tre... underbyxor åt mamma.
- Amningsbehå + kupor.
- Två bodysar, två byxor, en tjocktröja (jacka, if you will), en tjockbralla, en socka, en mössa till karten.
- Nödvändigaste necessärgrejjerna, typ tandborste, tandkräm, schampo, hårborste.
- Filt till onga.
- Blöjor och tvättservetter till ungen. Jag fick höra att man inte säkert får mängda blöja på BB.
- Bindor.
- Tidsfördriv, dvs. en tidning och en kortlek.
- Innetofflor.
- Sen tillkommer ju matsäck och kamera och annat onödigt på själva dagen D. Typ bilstol.

Okej, nu alla individer som har fött barn: Vad har jag som är helt onödigt i min väska? Och vad har jag missat? Alltså det kan inte behövas en hel armé av saker för att föda barn. Jag tror inte på det. Det här känns ju skumt.

2 kommentarer:

stina sa...

tack för bildgillandet! plus att jag älskar att du använder krövla. Trodde det var utdött för längesen. Kändes skönt att så inte var fallet!

Unknown sa...

Funderar över order "Krövla" eftersom ett berg i närheten av där jag äger en stuga heter så.
Det finns nog flera betydelser.....