onsdag 13 april 2011

Om jag skulle hissa och dissa...

... vet jag inte vad jag skulle hissa. Men dissa skulle jag göra en viss grupp av människor. Nämligen dom som av någon anledning byter kanal på teven preciiiis innan det är slut. Jag känner en sådan person, som även råkar vara min sambo, vilket betyder att vi ser oftast på tv tillsammans. Och alltid när programmet nästan är slut, typ "Så ska det låta"och Peter Settmans kompisar nyss har gett blommor till alla, och har bara until next time-frasen kvar, så byts kanalen. Och egentligen är det väl inget att dissa, men det blir ett sånt antiklimax när man har sett ett helt program, och sen inte får se de sista 90 sekunderna. Håll med. Så mycket kan hända. Exempelvis om jag hade missat de sista skälvande sekunderna av "Mästarnas mästare" förra veckan så hade jag missat Stenmarks kaninhopp som alla pratade om. Man måste se hela programmet. Nä, min sambo, han är som en inspelningsbar boxer; man missar alltid den sista minuten. Så egentligen har jag väl en hiss också - Sista minuten.

Inga kommentarer: