söndag 15 februari 2009

I fall någon undrar fyller jag 23 i år

Hos morsfars finns ett badkar. Detta badkar brukar jag utnyttja när jag är där. Jag har inget eget badkar, nämligen. Men är jag den enda 22-åringen som tycker det kan bli lite långtråkigt att bada? Jag tycker det är fräscht att bada, men vad gör man när man är nog uppvärmd? Vissa pratar i telefon (obrydd om att telefonen blir blöt) eller läser tidningar (obrydd om att tidningen förstörs). Jag är kvar i måste-ha-leksak-fasen. Det behövs inget speciellt egentligen. När man var liten hade man ju Barbie och båtar och grejjer, men de är nog bortslängda. På badkarskanten är de inte i alla fall. Men som tur är har hjärnan utvecklats lite sen sexårsåldern så nu har jag utsett tvättsvampen till båt. Någon speciell gubbe har jag inte, men däremot en plastslang som man kan blåsa på vattenytan med. Mot båten. Värsta svallvågorna. I fall det hade funnits en gubbe på badsvampsbåten så hade den varit död flera gånger om. I fall allt hade varit verkligt i alla fall.

Tyckte alla skulle veta detta. He.

Inga kommentarer: