måndag 9 februari 2009

Angermanagementnästa

Jag har problem med min ilska. Alltså, jag kan bli så arg att jag skakar. Oftatst över småsaker. Exempelvis blöt tvätt som jag tror är torr efter torktumlarturen. Detta hände mig för ett par dagar sen. Jag tvättade hos morsfars och torkade kläderna i torktumlaren. När detta var klart lägger sötmamma ner kläderna i en påse, och vips, så var tvätten färdig för i dag. Or so i thought. Vid hemkomst/iläggande av rena, torra kläder i garderob upptäcker jag till min fasa att kläderna fortfarande är fuktiga! FUKTIGA!! Jag veeeet att det är inget att bli förargad över, och att det är ju bara att hänga upp allt på torkning, meeeen jag tappade fästet lite grann. Att kväva ett skrik kl 23 kändes ju som en självklarhet, men värre var det med allt annat.. Jag gjorde illa tån i min spark mot väggen. När jag samlat mig igen kan man liksom inte göra något annat än att skratta åt sig själv.

Samma sak hände i går när jag insåg att en av de s.k. huvudstrålkastarna på bilen var pajj. Samma känslor bubblar inom mig i sådant läge. Jag kan verkligen inte kontrollera mig. Provade räkna till 10... Det hjälpte inte. Men on the bright side så kan man skrika hur mycekt man vill när man åker bil. De som eventuellt hör mig utifrån susar man förbi i ett nafs! Sweet.

Jag vet att allt jag skriver är totalt ointressant för gemene man.
Jag vet att jag inte är så ball.
Jag vet att folk troligtvis tycker jag är useless, speciellt efter läsning av dessa texter.
Men läs inte då.
Eller läs och fortsätt tycka så.
Take your pick.

Inga kommentarer: