måndag 9 februari 2009

Allt är relativt

Det har slutat snöa. Överlag i alla fall. Jag har en förmåga att bli svinförbannad på snön. Eller det är väl kanske inte snön jag blir förbannad på, utan mest de som ska ploga gården/parkeringen till mitt hus. Jag menar HUR svårt kan det vara att fixa en liten plogmaskintraktor för att skyffla bort snön som ligger halvmetersdjup precis utanför bilen? Jag vet att det är ett I-landsproblem med oskottat framför bilen. Och jag vet att det är ett I-landsproblem att motor/kupévärmaren inte smälter bort all snö från vindrutan på bilen. Och jag vet att det är ett I-landsproblem att tycka man har pissig bil för den knappt orkar ta sig fram i en decimeter djup snö. Och jag vet att det är ett I-landsproblem att sladden till motorvärmarstolpen knappt räcker mellan stolpe och bil eftersom det är SNÖHÖG där. Och jag vet att folk svälter i afrika, vilket bör sätta mina problem i rätt perspektiv, men det gör det inte. fyi.

För övrigt har jag märkt att nån tattare har med stor sannolikhet slitit av nån viktig tv-kabel tillhörande mitt hus. TV:n pajja kl 12.14. Jag la klockslaget på minnet för om, OM, det är någon som har styckmördat någon annan och, i sitt försök att gräva ner likdelarna med spade/grävskopa, har slitit av tv-kabeln kan det vara bra att komma i håg klockslaget när polisen förhör alla vittnen. Då har de en ungefärlig tid när den döde skulle grävas ner och troligtvis blev mördad nån timme innan. 12.14.

Inga kommentarer: