torsdag 12 februari 2009

12 feb - Evelina Evy

Jo, så här är det; När jag bodde med la familia i la villa och jag hade varit nånstans, kommit hem och skulle låsa upp dörren för att stövla in, var jag alltid lite rädd att någon skulle kuta runt garageknuten och hoppa på mig, och typ misshandla mig eller något. Denna rädsla sitter kvar, även fast jag nu huserar i lägenhet med anslutande trapphus. Även fast jag redan står inomhus med tänd lampa och bara ska låsa upp dörren och gå in, så får jag ändå vissa gånger panik för att jag inte får upp dörren tillräckligt fort. Den här paniken infinner sig exakt när jag ska lirka in nyckeln i låset, och släpper när jag låst dörren igen från insidan. Skulle jag inte låsa dörren innan jag tar av mig pjuxen/jackan/vantar så är det faktiskt mycket troligt att någon illvillig kommer att rycka upp dörren och slå ner mig. Dock är det föga troligt att denne skulle göra mig illa innan jag har tryckt in nyckeln i låset för att låsa upp. Man är ju alltid mest sårbar när man tror man är säker; "Äntligenisäkerhetförnuharjagnyckelnilåset" Förstår ni hur jag menar?

Min hjärna är lite lösare sammansatt än andras, jag vet jag vet.

Inga kommentarer: